16 Ekim 2013 Çarşamba

Hayaller Listesi

Bir önceki yazımda, önümüzdeki yaz için bir Batı Karadeniz turu yapmak istediğimden bahsetmiştim. Böylesi bir turu hayatımda ilk defa gerçekleştireceğimi düşünecek olursak, şimdiden çeşitli planlamalar yapmam ve bisikletle ilgili çeşitli bilgiler edinmem gayet doğal gözükecektir. Araştırdıkça, öğrendikçe, planladıkça yolun daha ne kadar az bir kısmını katettiğimi görüyor ve her saniye bundan dolayı hayrete düşüyorum. Evet; özellikle bu kurban bayramı vesilesiyle bayağı bir boş vaktim oldu ve ben de bu vakitte en azından patlayan bisiklet lastiği nasıl yamalanır, bisikletin parçaları nelerdir, söz konusu parçalar nasıl değiştirilirler tarzından bilgiler edindim, vakit kaybetmeden. Ayrıca tura çıkarken yanıma almam şart olan çeşitli malzemeler hakkında da genel bir fikre sahip oldum. Fakat, bu dokuz günlük kurban bayramı süresince rota hakkında çok az araştırma yaptığımı itiraf etmek zorundayım. Çeşitli forumlar aracılığıyla ve buralarda sahipleri dünya turu yapmış olan bir bisiklet dükkanından öğrendiğim kadarıyla Yenice Ormanları, Trabzon, Of, Sümela Manastırı, Ayder Yaylası, Gürcistan(Batum) gibi yerleri rotama dahil etmeye karar verdim. Ah, evet, kısa zamanda Karadeniz'le ilgili bir araştırma yapmalı! Bu arada "Bu adam Batı Karadeniz Turu diyor ama rotasına Trabzon, Batum falan katmış"diyenlere: Planlarımda ufak bir kaç değişiklik oldu; bütün Karadeniz'i kapsayan ve oradan da Batum'a geçen bir tur, planımın son hali. Batum'a zaten kimlikle beraber cüzi bir miktar ödenerek girilebiliyormuş. Dönüş yolu içinde, Batum'dan otobüse binip Karadeniz'de inmeyi ve oradan da İstanbul'a kadar tekrar pedallamayı düşündüm. Bakalım; planlarımın ne kadarı gerçekleşecek, ne kadarı ertelenecek, ne kadarı değişecek... Bunu ancak zaman gösterebilir. 

Hemen aşağıda, tur için kabataslak olarak çıkardığım ihtiyaç listem bulunuyor. Ben buna "Hayaller Listesi" demeyi tercih ediyorum. Gayet tabii bu listeye "Paradoks Listesi" de diyebilirdim. "Neden?" diyecek olursanız; listedeki her bir maddenin üstünü çizdiğimde hem hayallerime yaklaşmanın verdiği çocuksu heyecanı, hem de olayın gerçekliğinin soğuk nefesini üzerimde hissediyorum da ondan. Tabii ki böyle bir liste çıkarmak için çok erken ve bu liste dediğim gibi bir kabataslak liste. Bu sebeple listeye şu an eklememiş olup da sonradan ekleyeceğim pek çok şey olabilir. Üstü çizilenler halihazırda edinmiş olduklarımdır.


  1. Çadır (Vaude Campo Compact 3 Season 3P) 
  2. Mat (Easy Camp Siesta 1.5 cm) 
  3. Uyku Tulumu (Ferrino Lightech 950)
  4. Bisiklet (TREK FX 7.4 2014)
  5. Bisiklet Bagajı
  6. Heybe Çanta (Taiwan 3H 55 LT. Su Geçirmez)
  7. Kamp Lambası
  8. Harita
  9. Pusula
  10. Yama Paketi
  11. Bisiklet Ön Çantalar
  12. Yolluk Pompa
  13. Kamp Tencere, Ocak vb. 
  14. Bisiklet Lambası 


Bunlar alacak olduklarım ve aldıklarım; bir de aşağıda yanımda götüreceklerim var.


  1. Kitaplar (H.D. Thoreau- Walden, Yabana Doğru, Meteliksiz- Mark Boyle, Savaş Ve Barış- Tolstoy)
  2. Elbiseler
  3. Mayo


Dediğim gibi bu listenin kabataslak hali. Sonradan liseye pek çok madde eklemesi yapabilirim. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder